Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Programın Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrencilerin farklı ortamlarda farmasotik bakım sürecini uygulamalarını sağlamak |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
A,B,C,D,F,G,H |
2) Öğrenci eczane uygulama becerilerini geliştirmek |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
A,B,C,D,F,G,H |
3) Çeşitli hastalık durumlarında (Endokrinolojik Bozukluklar, Böbrek Bozuklukları, İmmünolojik bozukluklar, Bulaşıcı hastalıklar ve Onkolojik hastalıklar) hastalara yönelik bakım planını değerlendirin ve tasarlayın |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
A,B,C,D,F,G,H |
4) Farklı hasta popülasyonunun (pediatri ve geriatri farmakoterapisi, kadın ve erkek sağlığı, gebelik ve emzirme, Nörolojik bozuklukları ve Psikiyatrik bozuklukları olan hastalar) ihtiyaçlarını ele alan bakım planını değerlendirin ve tasarlayın. |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
A,B,C,D,F,G,H |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
|||
Hafta |
Konular (Teorik) |
Laboratuvar |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
|
2 |
Hasta değerlendirmesi ve laboratuvar değerlendirmeleri |
|
|
3 |
Vaka Tartışması: Romatoid Artrit (RA). |
Dahiliye poliklinik ziyaretleri |
|
4 |
Vaka Tartışması: Tip 2 DM Vakası İnsülin Çeşitleri. Hasta Eğitimi: İnsülin Enjeksiyonları Rehberi. (pratik gösteri ile) |
Dahiliye poliklinik ziyaretleri |
|
5 |
Vaka Tartışması: Tip 2 DM Vakası İnsülin Çeşitleri. Hasta Eğitimi: İnsülin Enjeksiyonları Rehberi. (pratik gösteri ile) |
Çocuk klinikleri ziyaretleri |
|
6 |
Vaka Tartışması: Hamilelik ve emzirme |
Çocuk klinikleri ziyaretleri |
|
7 |
Vaka Tartışması: Hamilelik ve emzirme |
Kadın doğum klinikleri ziyaretleri |
|
8 |
Ara sınav |
Ara Sınav Vaka Sunumları |
|
9 |
Vaka Tartışması: Psikiyatri hastalarının bakımı |
Geriatri klinikleri ziyaretleri |
|
10 |
Vaka Tartışması: Psikiyatri hastalarının bakımı |
Geriatri klinikleri ziyaretleri |
|
11 |
-Hasta Eğitimi: Burun Spreyi ve Göz Damlası Nasıl Uygulanır - Pratik gösteri |
Dahiliye poliklinik ziyaretleri |
|
12 |
-Hasta Eğitimi: Burun Spreyi ve Göz Damlası Nasıl Uygulanır - Pratik gösteri |
Dahiliye poliklinik ziyaretleri |
|
13 |
Final sınavı (yazılı) |
Final Sınavı Vaka Sunumları |
|
14 |
OSCE Haftası |
OSCE Haftası |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
1. Barbara G. Wells, Joseph T. DiPiro, Terry L. Schwinghammer, Cecily V. DiPiro, ‘Pharmacotherapy Handbook’ 11th edition, New York, NY: McGraw-Hill (2019) 2. Terry L. Schwinghammer, Julia M. Koehler, Jill S. Borchert, Douglas Slain, Sharon K. Park, ‘Pharmacotherapy Casebook: A Patient-Focused Approach’ 11th edition, New York, NY: McGraw-Hill (2019) 3. Joseph T. DiPiro, Gary C. Yee, L. Michael Posey, Stuart T. Haines, Thomas D. Nolin, Vicki Ellingrod, ‘Pharmacotherapy: A Pathophysiologic Approach’ 11th edition, New York, NY: McGraw-Hill (2019) |
Diğer Kaynaklar |
RXMedia Uptodate Lexicomp |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Ek notlar ve çalışma notları hazırlanacaktır. |
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||||||||
A- Dersler |
(50 %)
|
|||||||
B- Hastane Eğitimi |
(50 %)
|
|||||||
C- OSCE sınavı |
OSCE |
|||||||
Final notu |
(100 %) A+B |
DERS KATEGORİSİ |
Zorunlu / Seçmeli |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Eczacılık alanında ulusal ve uluslararası güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
X |
|||||
2 |
Mesleği ile ilgili problemleri tanımlar, verileri toplar, doğruluğu ve güvenilirliğini değerlendirir, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir, sağlık mesleği mensupları ile paylaşır, diğer kişilere gerekli açıklamaları yapar. |
X |
|||||
3 |
Bilgiyi ve iletişim teknolojilerini kullanarak sağlık alanında görev yapanlar başta olmak üzere ilgili tüm meslek gruplarıyla ve toplumun her kesimi ile kültürel ve etik değerlere uygun olarak doğru ve etkili iletişim kurar. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Toplum sağlığını ilgilendiren konularda mesleki hukuk ve etik kuralları gözetir. |
|
|
X |
|
||
5 |
Kariyer farkındalığı yüksek, özgüvenli, ekip çalışmasına yatkın, lider ruhlu, girişimci, üretken ve mali kaynakları yönetebilen bir eczacı olarak görev yapar. |
|
X |
|
|
||
6 |
Farmasötik bakım prensibini merkeze alarak hasta odaklı yaklaşımıyla kolay ulaşılan bir sağlık danışmanı olarak görev yapar ve toplumun sürekli bilgilendirilmesinde etkin rol oynar. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Bilgilerini, çağın ve toplumun gereksinimleri doğrultusunda meslek içi eğitim ve etkinliklere katılarak geliştirir, çalışma arkadaşlarının mesleki gelişimlerinde rol alır ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. |
|
|
|
|
X |
|
8 |
İlaç, kozmetik ürün ve tıbbi cihazla ilgili çok-disiplinli/ disiplinlerarası araştırma ve geliştirme projeleri önerir, yönetir ve sonuçlarını paylaşır. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Sosyal sorumluluk projelerinde görev alarak bilgi ve becerilerini toplum yararına kullanır. |
X |
|
|
|
|
|
10 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanırken kalite yönetim sistemlerinin gereğini yerine getirir. |
X |
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
4 |
64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Laboratuvar (Sınav haftası dahildir: 16x toplam uygulama saati) |
16 |
||
Laboratuvar ders dışı calışma süresi |
16 |
||
Lab. Ara sınav |
|||
Lab. Final |
|||
Ödev |
|||
Final |
1 |
1 |
1 |
Toplam İş Yükü |
|
|
98 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
3,92 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |