Çeşitli hastane ve servislerinde hasta takipleri yapmak, sınıf içi vaka sunumları ve tartışmalar, simüle edilmiş vaka senaryoları ve eczane uygulama becerileri eğitimi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Programın Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrencilerin farklı ortamlarda farmasotik bakım sürecini uygulamalarını sağlamak |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
A,B,C,D,F,G,H |
2) Klinik eczacının hastanelerdeki rolünü ve görevini gösterir. |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
A,B,C,D,F,G,H |
3) İletişim, işbirliği ve dokümantasyon dahil olmak üzere eczane uygulama becerilerini geliştirmek |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
A,B,C,D,F,G,H |
4) Çeşitli hastalık durumlarında (kardiyovasküler, Solunum Hastalıkları, Gastrointestinal Sistem Hastalıkları, Hematoloji, kemik ve eklem bozuklukları) hastalara yönelik bakım planını değerlendirin ve tasarlayın |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
A,B,C,D,F,G,H |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
|||
Hafta |
Konular (Teorik) |
Laboratuvar |
Ön Hazırlık |
1 |
Hasta Bakım Süreci |
|
|
2 |
Hasta Bakım Süreci Uygulamaları |
|
|
3 |
Laboratuvar Verilerinin Değerlendirilmesi 01 |
Kardiyoloji klinik ziyaretleri |
|
4 |
Laboratuvar Verilerinin Değerlendirilmesi 02 |
Kardiyoloji klinik ziyaretleri |
|
5 |
İlaç uygulama yolları |
Kardiyoloji klinik ziyaretleri |
|
6 |
İlaçların Gebelik ve Emzirme Etiketlenmesi |
Kardiyoloji klinik ziyaretleri |
|
7 |
İlaç bilgi kaynakları 01 |
Kardiyoloji klinik ziyaretleri |
|
8 |
İlaç bilgi kaynakları 02 |
Dahiliye poliklinik ziyaretleri |
|
9 |
Ara Sınavlar |
Ara Sınav Vaka Sunumları |
|
10 |
İlaç etkileşimleri |
Dahiliye poliklinik ziyaretleri |
|
11 |
Yaygın Tıbbi Kısaltmalar |
Dahiliye poliklinik ziyaretleri |
|
12 |
İlaç Hatalarını Önleme |
Dahiliye poliklinik ziyaretleri |
|
13 |
İnhaler Çeşitleri.
Hasta Eğitimi: İnhaler Uygulama Kılavuzu. (pratik gösteri ile)
|
Dahiliye poliklinik ziyaretleri
|
|
14 |
Son değerlendirme Sınavı |
Final Sınavı Vaka Sunumları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
1. Barbara G. Wells, Joseph T. DiPiro, Terry L. Schwinghammer, Cecily V. DiPiro, ‘Pharmacotherapy Handbook’ 11th edition, New York, NY: McGraw-Hill (2019) 2. Terry L. Schwinghammer, Julia M. Koehler, Jill S. Borchert, Douglas Slain, Sharon K. Park, ‘Pharmacotherapy Casebook: A Patient-Focused Approach’ 11th edition, New York, NY: McGraw-Hill (2019) 3. Joseph T. DiPiro, Gary C. Yee, L. Michael Posey, Stuart T. Haines, Thomas D. Nolin, Vicki Ellingrod, ‘Pharmacotherapy: A Pathophysiologic Approach’ 11th edition, New York, NY: McGraw-Hill (2019) |
Diğer Kaynaklar |
RXMedia Uptodate Lexicomp |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ek notlar ve çalışma notları hazırlanacaktır. |
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||||||||
A- Dersler |
(50 %)
|
|||||||
B- Hastane Eğitimi |
(50 %)
|
|||||||
Final notu |
(100 %) A+B |
DERS KATEGORİSİ |
Zorunlu / Seçmeli |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Eczacılık alanında ulusal ve uluslararası güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
X |
|||||
2 |
Mesleği ile ilgili problemleri tanımlar, verileri toplar, doğruluğu ve güvenilirliğini değerlendirir, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir, sağlık mesleği mensupları ile paylaşır, diğer kişilere gerekli açıklamaları yapar. |
X |
|||||
3 |
Bilgiyi ve iletişim teknolojilerini kullanarak sağlık alanında görev yapanlar başta olmak üzere ilgili tüm meslek gruplarıyla ve toplumun her kesimi ile kültürel ve etik değerlere uygun olarak doğru ve etkili iletişim kurar. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Toplum sağlığını ilgilendiren konularda mesleki hukuk ve etik kuralları gözetir. |
|
|
X |
|
||
5 |
Kariyer farkındalığı yüksek, özgüvenli, ekip çalışmasına yatkın, lider ruhlu, girişimci, üretken ve mali kaynakları yönetebilen bir eczacı olarak görev yapar. |
|
X |
|
|
||
6 |
Farmasötik bakım prensibini merkeze alarak hasta odaklı yaklaşımıyla kolay ulaşılan bir sağlık danışmanı olarak görev yapar ve toplumun sürekli bilgilendirilmesinde etkin rol oynar. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Bilgilerini, çağın ve toplumun gereksinimleri doğrultusunda meslek içi eğitim ve etkinliklere katılarak geliştirir, çalışma arkadaşlarının mesleki gelişimlerinde rol alır ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. |
|
|
|
|
X |
|
8 |
İlaç, kozmetik ürün ve tıbbi cihazla ilgili çok-disiplinli/ disiplinlerarası araştırma ve geliştirme projeleri önerir, yönetir ve sonuçlarını paylaşır. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Sosyal sorumluluk projelerinde görev alarak bilgi ve becerilerini toplum yararına kullanır. |
X |
|
|
|
|
|
10 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanırken kalite yönetim sistemlerinin gereğini yerine getirir. |
X |
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
4 |
64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Laboratuvar (Sınav haftası dahildir: 16x toplam uygulama saati) |
16 |
||
Laboratuvar ders dışı calışma süresi |
16 |
||
Lab. Ara sınav |
|||
Lab. Final |
|||
Ödev |
|||
Final |
1 |
1 |
1 |
Toplam İş Yükü |
|
|
98 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
3,92 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |