Teorik kısım: Endokrin sistem, non-steroidal antienflamatuvar ilaçlar, antihistaminik ilaçlar, vitaminler, diyagnostik ajanlar, kadın ve erkek sağlığı, obezite, astım ve pulmoner hastalıklar ile ilgili ilaçların kimyasal özellikleri, sentezi, yapı etki ilişkileri ve metabolizma yolakları
Laboratuvar uygulamaları: -
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Programın Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Endokrin sistem, non-steroidal antienflamatuvar ilaçlar, antihistaminik ilaçlar, vitaminler, diyagnostik ajanlar, kadın ve erkek sağlığı, obezite, astım ve pulmoner hastalıklar ile ilgili ilaçları IUPAC sistemine göre adlandırabilir. |
1,2,6 |
1,2,3 |
A, B |
2) Endokrin sistem, non-steroidal antienflamatuvar ilaçlar, antihistaminik ilaçlar, vitaminler, diyagnostik ajanlar, kadın ve erkek sağlığı, obezite, astım ve pulmoner hastalıklar ile ilgili ilaçların kimyasal özelliklerini bilir. |
1,2,6 |
1,2,3 |
A, B |
3) Endokrin sistem, non-steroidal antienflamatuvar ilaçlar, antihistaminik ilaçlar, vitaminler, diyagnostik ajanlar, kadın ve erkek sağlığı, obezite, astım ve pulmoner hastalıklar ile ilgili ilaçların sentez yöntemlerini bilir. |
1,2,6 |
1,2,3 |
A, B |
4) Endokrin sistem, non-steroidal antienflamatuvar ilaçlar, antihistaminik ilaçlar, vitaminler, diyagnostik ajanlar, kadın ve erkek sağlığı, obezite, astım ve pulmoner hastalıklar ile ilgili ilaçların etki mekanizmalarını bilir. |
1,2,6 |
1,2,3 |
A, B |
5) Endokrin sistem, non-steroidal antienflamatuvar ilaçlar, antihistaminik ilaçlar, vitaminler, diyagnostik ajanlar, kadın ve erkek sağlığı, obezite, astım ve pulmoner hastalıklar ile ilgili ilaçların yapı-etki ilişkilerini bilir. |
1,2,6 |
1,2,3 |
A, B |
6) Endokrin sistem, non-steroidal antienflamatuvar ilaçlar, antihistaminik ilaçlar, vitaminler, diyagnostik ajanlar, kadın ve erkek sağlığı, obezite, astım ve pulmoner hastalıklar ile ilgili ilaçların metabolizma yolaklarını bilir. |
1,2,6 |
1,2,3 |
A, B |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1) |
Hormonlar: İnsulin ve Diyabet İlaçları |
Ders notlarının öğrenci eğitim sisteminde paylaşımı |
2) |
Hormonlar: Adrenokortikoitler |
|
3) |
Hormonlar: Adrenokortikoitler-Erkek& Kadın Sağlığı |
|
4) |
Hormonlar: Tiroid Görevi ve Tiroid İlaçları |
|
5) |
Hormonlar: Kalsiyum Homeostazisi |
|
6) |
Non-Steroidal Antienflamatuvar İlaçlar |
|
7) |
Non-Steroidal Antienflamatuvar İlaçlar |
|
8) |
Antihistaminler |
|
9) |
Antihistaminler ile İlgili Antiallerjik ve Antiülser Ajanlar |
|
10) |
Astım ve Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı |
|
11) |
Vitaminler |
|
12) |
Vitaminler |
|
13) |
Diyagnostik Ajanlar |
|
14) |
Beslenme ve Obezite |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Ders slaytları |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Her konu ile ilgili ders slaytları |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Derse Katılım | 10 | |
Final |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Zorunlu / Seçmeli |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Eczacılık alanında ulusal ve uluslararası güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
X |
|||||
2 |
Mesleği ile ilgili problemleri tanımlar, verileri toplar, doğruluğu ve güvenilirliğini değerlendirir, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir, sağlık mesleği mensupları ile paylaşır, diğer kişilere gerekli açıklamaları yapar. |
X |
|
||||
3 |
Bilgiyi ve iletişim teknolojilerini kullanarak sağlık alanında görev yapanlar başta olmak üzere ilgili tüm meslek gruplarıyla ve toplumun her kesimi ile kültürel ve etik değerlere uygun olarak doğru ve etkili iletişim kurar. |
|
|||||
4 |
Toplum sağlığını ilgilendiren konularda mesleki hukuk ve etik kuralları gözetir. |
|
|||||
5 |
Kariyer farkındalığı yüksek, özgüvenli, ekip çalışmasına yatkın, lider ruhlu, girişimci, üretken ve mali kaynakları yönetebilen bir eczacı olarak görev yapar. |
|
|||||
6 |
Farmasötik bakım prensibini merkeze alarak hasta odaklı yaklaşımıyla kolay ulaşılan bir sağlık danışmanı olarak görev yapar ve toplumun sürekli bilgilendirilmesinde etkin rol oynar. |
X |
|||||
7 |
Bilgilerini, çağın ve toplumun gereksinimleri doğrultusunda meslek içi eğitim ve etkinliklere katılarak geliştirir, çalışma arkadaşlarının mesleki gelişimlerinde rol alır ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. |
|
|||||
8 |
İlaç, kozmetik ürün ve tıbbi cihazla ilgili çok-disiplinli/ disiplinlerarası araştırma ve geliştirme projeleri önerir, yönetir ve sonuçlarını paylaşır. |
|
|||||
9 |
Sosyal sorumluluk projelerinde görev alarak bilgi ve becerilerini toplum yararına kullanır. |
|
|
||||
10 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanırken kalite yönetim sistemlerinin gereğini yerine getirir. |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
Final |
1 |
12 |
12 |
Toplam İş Yükü |
75 |
||
Toplam İş Yükü/25 (s) |
3.0 |
||
Dersin AKTS kredisi |
3 |