Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşunun anlaşılması için gerekli olan alt yapı hazırlandıktan sonra, günümüz Türkiye’si ve bu dönem içerisinde etkili olan olaylar olabildiğince ele alınacaktır. HTR 301 konularının Bağımsızlık Savaşı’nın sonuna kadar gelmesi amaçlanmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Türkiye Cumhuriyetinin tarihsel temellerini açıklar. |
1,2,3 |
A |
|
2) Birinci Dünya Savaşı’nın ardından yaşanan Türk İstiklal Harbi’ni anlatır. |
1,2,3 |
A |
|
3) Milli Mücadeleyi ve hedeflerini açıklar. |
1,2,3 |
A |
|
4) Türkiye Büyük Millet Meclisinin kuruluş felsefesini açıklar. |
1,2,3 |
A |
|
5) Tam bağımsız yeni bir Türk devletinin kurulmasını anlatmaktadır. |
1,2,3 |
A |
|
6) Cumhuriyetin temel değerlerini öğretir |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Aydınlanma Çağı |
|
2 |
Sanayi İnkılabı ve Fransız İhtilali |
|
3 |
XIX.Yüzyılda Avrupa ve Birinci Dünya Savaşı'na Giden Süreç |
|
4 |
Osmanlı Çağdaşlaşma Çalışmaları |
|
5 |
Tanzimat, Islahat Fermanı ve Meşrutiyetler |
|
6 |
Trablusgarp, Balkan Savaşları ve Sonuçları |
|
7 |
Birinci Dünya Savaşı ve Mütareke |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
9 |
Mütareke Sonrası Genel Gelişmeler, Mustafa Kemal'in Samsun'a Çıkışı |
|
10 |
Milli Mücadelenin Amacı, Yöntemi ve Kongreler Dönemi |
|
11 |
Misak-ı Milli, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dönemi |
|
12 |
Misak-ı Milli, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dönemi |
|
13 |
Sakarya Savaşı, Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi ve Lozan Barış Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması |
|
14 |
Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Notu |
Öztürk, Cemil (Editör) İmparatorluktan Ulus Devlete Türk İnkılap Tarihi, Yazarlar : Tülay Alim BARAN (Prof.Dr.),Edip Başer (Dr.), Süleyman Beyoğlu(Prof.Dr.), Handan Diker(Dr.), Vahdettin Engin (Prof.Dr.), Cezmi Eraslan (Prof.Dr.), Arzu M.Erdoğan (Dr.), Cemil Öztürk (Prof.Dr.) |
Diğer Kaynaklar |
Nutuk |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Türkçe ve İngilizce olarak mesleğini uygulayabilme yeteneği kazanır. |
|
X |
|
|
|
|
2 |
Eczacılık alanındaki güncel teorik ve pratik bilgilere ulaşabilme, yenilikleri takip edebilme ve değerlendirebilme yetisine sahip olarak bu bilginin doğruluğu ve güvenilirliğini yorumlayabilir. |
X |
|
|
|
|
|
3 |
Eczacılık bilimleriyle ilgili öğrendiği bilgileri pratikte uygulayabilir. Kazanmış olduğu bilgi ve becerilerle halka en yakın sağlık danışmanı olarak görev yapar ve toplumu sürekli bilgilendirir. |
X |
|
|
|
|
|
4 |
Eczacılık ve sağlık bilimlerini kapsayan temel konu ve prensipleriyle ilgili güncel teknolojiyi izleyebilir, uygulayabilir ve meslek içi eğitim seminerlerinde yer alabilir. |
|
|
|
|
|
|
5 |
İlaçlar ve diğer kimyasal maddelerin kullanımı ve laboratuvar uygulamasıyla ilgili riskleri ve değerlendirmeyi bilir. |
|
|
|
|
|
|
6 |
Kalitatif ve kantitatif ölçümleri yaparak elde ettiği bulguları yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneği edinir. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Farmasötik ürünlerin hazırlanışını, kullanımını, etkileşmelerini, istenmeyen etkiler ve risklerini bilir ve bu bilgileri gerektiği şekilde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
8 |
Farmasötik ürünlerle ilgili araştırma ve geliştirme projeleri yapar, yönetir ve sonuçlarını paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
9 |
Reçete içeriği ve farmasötik ürünlerle ilgili bilginin hastaya/kullanıcıya doğru ve anlaşılır biçimde aktarılması konusunda yetkindir. |
|
|
|
|
|
|
10 |
Disiplinler arası çalışabilir. Diğer meslek grupları ile işbirliği yapabilir, meslek içi eğitim ve aktivitelere katılabilir, iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olur. |
|
|
|
|
|
|
11 |
Sağlıkla ilgili sosyal sorumluluk projelerinde görev alabilir. Mesleğiyle ilgili etkinlik ve uygulamalara katılacak görev ve sürdürülebilir çevre bilincine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
12 |
Eczane açabilir, hastane eczanelerinde, ilaç, kozmetik, medikal ve bitkisel ürünler ile ilgili alanlarda çalışabilir. Kendinin, çalışma arkadaşlarının ve öğrencilerinin mesleki gelişimlerinde rol alır. |
|
|
|
|
|
|
13 |
Toplum sağlığını ilgilendiren konularda sağlık personeli olarak yasal ve mesleki hukuk ve etik kurallarını bilir ve uygular. |
|
|
|
|
|
|
14 |
Doğal veya sentetik kaynaklardan ilaç tasarımı, geliştirilmesi, hazırlanışı, analizi ve vücuttaki metabolizmasıyla ilgili süreçleri bilir ve yönetir. |
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final |
1 |
1 |
1 |
Toplam İş Yükü |
|
|
50 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
2 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
2 |