1. Halk Sağlığının temel bilgilerine sahiptir.
“Halk Sağlığı, Halk Sağlığı Yaklaşımı, Toplum Yönelimli Düşünme, Halk sağlığında önemli hedefler ve stratejiler, Halk Sağlığı Misyonu, Halk Sağlığının temel disiplinleri, Halk Sağlığı ruhu, Olmazsa olmaz halk sağlığı hizmetleri, sağlık politikası çerçevesi, korunma ve tipleri (Birinci, ikincil, üçüncül ve dördüncül korunma), Toplumda hastalık ve ölümün ölçülmesi, kaba ve standardize (düzeltilmiş) oran, hız, yüzde veya binde oran (proportion), beklenen yaşam süresi, morbidite, mortalite, prevalans, insidans, bebek ölüm oranı, anne ölüm oranı, infeksiyon zinziri, bulaşıcı hastalıklarla mücadele stratejileri ve önlemleri, , çiçek, kolera ve covid-19 hastalıkları, Toplum yönelimli birinci basamak sağlık hizmeti, Ana çocuk sağlığında kritik müdahaleler genişletilmiş bağışıklama programı, anne sütü, ateroskleroz, kanser, myokard infarktüsü, epidemiyolojik değişim, bazı önemli halk sağlığı deneyleri veya öyküleri (çiçek hastalığının eradikasyonu, kolera ve John Snow, Covid-19 pandemisi),
Kavramlarını, durumlarını, olgularını, gerçeklerini veya süreçlerini
(Bilişsel çıktılar)
-Tanımlar, hatırlar, tanır,
-Açıklar,
- Örnek verir, benzerlik ve farklılıkları açıklar,
-Uygular, kullanır,
-Neden sonuç ilişkilerini açıklar,
(Duyuşsal çıktılar)
- Derslere devam eder, Hevesli ve etkili olarak katılır (sorulara cevap vermede, soru sormada, görüş açıklamada isteklilik sergiler)
- Ev ödevlerini zamanında yapar ve sunar
- Sürekli öğrenme ve kendini geliştirme tavrı sergiler
-Toplum yönelimli ve kanıta dayalı halk sağlığı yaklaşımını ders katılımlarında ve yaşamında sergilemeye başlar.
|
1-9
|
1,2,3,4,6,8,9
|
A,B,G,H
|
2. Sağlıkla bağlantılı etmenlerin bilgisine sahiptir
2.1. Toplum sağlığında çevresel etmenlerin önemini açıklar
2.2. Toplum sağlığında biyolojik ve genetik etmenlerin önemini açıklar.
2.3. Toplum sağlığında davranışsal ve psikolojik etmenlerin önemini açıklar.
2.4. Sosyal, politik ve ekonomik etmenlerin toplum sağlığını ve sağlıkta eşitsizliği nasıl belirlediğini açıklar.
2.5. Küreselleşmenin hastalık yükünü ve çevreyi nasıl etkilediğini açıklar.
3. Bireysel ve toplumsal boyutlarıyla madde kullanımı (Tütün ürünleri ana odak olmak üzere yüksek doz madde kullanımı ölüm salgınları) temel bilgisine sahiptir:
Bağımlılığın nörobiyolojisi ve psikolojisi, madde kullanım bozukluğu, tütün ve nikotin ürünleri, tütün dumanı, ikinci ve üçüncü el tütün dumanı, tütün ve nikotin ürünleri kullanımının kullanıcıya ve diğer kişilere ve topluma zararı, tütün ve nikotin ürünleri kullanımının bırakılmasının yararları ve bu konuda rehberlik, değişim aşamaları, toplumda tütün kullanım durumu ve eğilimleri, küresel ve ulusal tütün kontrolü, tütün endüstrisi, Dünya Sağlık Örgütü-Tütün Kontrolü Uluslararası Çerçeve Sözleşmesi, tütün kontrolünde halk sağlığı stratejileri ve endüstri stratejileri, tütün kontrolünde kritik hukuki gelişmeler,
ABD’de Opioid ve metamfetamin bağımlılığı yüksek doz kullanım ölümleri salgını, Türkiye’nin Bonzai salgını kavramlarını veya olgularını veya gerçeklerini
(Bilişsel çıktılar)
-Tanımlar, hatırlar, tanır,
-Açıklar, örnek verir, benzerlik ve farklılıkları açıklar,
-Uygular, kullanır,
-Neden sonuç ilişkilerini açıklar,
Duyuşsal çıktılar
- Derslere devam eder, Hevesli ve etkili olarak katılır (sorulara cevap vermede, soru sormada, görüş açıklamada isteklilik sergiler)
- Ev ödevlerini zamanında yapar ve sunar
- Sürekli öğrenme ve kendini geliştirme tavrı sergiler
-Toplum yönelimli ve kanıta dayalı halk sağlığı yaklaşımını ders katılımlarında ve yaşamında sergilemeye başlar.
|
1-9
|
1,2,3,4,6,8,9
|
A,B,G,H
|
4. Kronik Hastalıkların(Kalp hastalığı, kanser, diyabet, obezite-metabolik sendrom) önlenmesi ve kontrolü konusunun temel bilgilerine sahiptir
Obezite, kalp hastalığı, kanser, serebrovasküler hastalıklar, metabolik sendrom, tip 2 diyabet, insulin direnci, hiperinsülinemi, yağlı karaciğer, trans yağ, trans yağ öyküsü, metabolik sendromun bileşenleri, metabolik sendrom salgını ve belirleyicileri, endüstri ve kronik hastalıklar pandemisi ilişkisi, kuvvet ve sağlık politikaları ilişkisi, bireysel ve toplumsal boyutlarıyla kronik hastalıklar mücadele stratejileri
Kavramlarını, durumlarını, olgularını, gerçeklerini veya süreçlerini
(Bilişsel çıktılar)
-Tanımlar, hatırlar, tanır,
-Açıklar,
- Örnek verir, benzerlik ve farklılıkları açıklar,
-Uygular, kullanır,
-Neden sonuç ilişkilerini açıklar,
(Duyuşsal çıktılar)
- Derslere devam eder, Hevesli ve etkili olarak katılır (sorulara cevap vermede, soru sormada, görüş açıklamada isteklilik sergiler)
- Ev ödevlerini zamanında yapar ve sunar
- Sürekli öğrenme ve kendini geliştirme tavrı sergiler
-Toplum yönelimli ve kanıta dayalı halk sağlığı yaklaşımını ders katılımlarında ve yaşamında sergilemeye başlar.
|
1-9
|
1,2,3,4,6,8,9
|
A,B,G,H
|