a. Teorik Kısım
İnsan vücudunu oluşturan sistemlerin anatomi açısından tek tek incelenmesi
b. Laboratuvar uygulamaları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Programın öğrenme çıktıları
|
Öğretim Yöntemleri
|
Ölçme Yöntemleri
|
1) Anatominin tanımını ve eczacılık öğrencisi için anatomi eğitiminin önemini açıklar. |
1,2,3 |
1,2,3 |
A |
2) Vücuttaki sistemleri oluşturan anatomik yapıları bilir. |
1,2,3,7 |
1,2,3 |
A |
3) Vücuttaki sistemleri oluşturan anatomik yapıların yerlerini ve birbirleriyle ilişkilerini bilir. |
1,2,3,8 |
1,2,3 |
A |
4) Vücuttaki sistemleri oluşturan anatomik yapıların fonksiyonel anatomisini bilir. |
1,2,3,6 |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
|||
Hafta |
Konular (Teorik) |
Laboratuvar |
Ön Hazırlık |
1
|
Anatomiye giriş ve Anatomide terminoloji
|
Yok
|
Power Point slaytları, 3d Anatomi uygulaması ve kaynak kitap
|
2 |
Osteolojiye giriş |
Yok |
“ |
3 |
Osteoloji |
Yok |
“ |
4 |
Artroloji |
Yok |
“ |
5 |
Myoloji – I (Üst vücut) |
Yok |
“ |
6 |
Myoloji – II (Alt vücut) |
Yok |
“ |
7 |
ARA SINAV |
Yok |
“ |
8 |
Kardiyovasküler Sistem |
Yok |
“ |
9 |
Respiratuvar Sistem |
Yok |
“ |
10 |
Sindirim Sistemi |
Yok |
“ |
11 |
Genito-Üriner Sistem |
Yok |
“ |
12 |
Nöroanatomi – I |
Yok |
“ |
13 |
Nöroanatomi – II ve Endokrin Sistemi |
Yok |
“ |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Hastalıkta ve Sağlıkta Anatomi ve Fizyoloji (12. Baskı) Ross ve Wilson; ve Ders notları |
Diğer Kaynaklar |
Complete Anatomy uygulaması, Visible Body uygulaması |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
http://yeditepepharmanatomy.wordpress.com ve Google Classroom |
Ödevler |
Yok |
Sınavlar |
Vize & Final Sınavları |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Kısa Sınav |
0 |
|
Uygulama |
0 |
|
Uygulama sınav |
0 |
|
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Zorunlu / Seçmeli |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No
|
Program Öğrenme Çıktıları
|
Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Eczacılık alanında ulusal ve uluslararası güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
|
|
X |
||
2 |
Mesleği ile ilgili problemleri tanımlar, verileri toplar, doğruluğu ve güvenilirliğini değerlendirir, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir, sağlık mesleği mensupları ile paylaşır, diğer kişilere gerekli açıklamaları yapar. |
|
|
|
X |
||
3 |
Bilgiyi ve iletişim teknolojilerini kullanarak sağlık alanında görev yapanlar başta olmak üzere ilgili tüm meslek gruplarıyla ve toplumun her kesimi ile kültürel ve etik değerlere uygun olarak doğru ve etkili iletişim kurar. |
|
|
|
X |
||
4 |
Toplum sağlığını ilgilendiren konularda mesleki hukuk ve etik kuralları gözetir. |
X |
|
|
|
||
5 |
Kariyer farkındalığı yüksek, özgüvenli, ekip çalışmasına yatkın, lider ruhlu, girişimci, üretken ve mali kaynakları yönetebilen bir eczacı olarak görev yapar. |
X |
|
|
|
||
6 |
Farmasötik bakım prensibini merkeze alarak hasta odaklı yaklaşımıyla kolay ulaşılan bir sağlık danışmanı olarak görev yapar ve toplumun sürekli bilgilendirilmesinde etkin rol oynar. |
|
|
X |
|
||
7 |
Bilgilerini, çağın ve toplumun gereksinimleri doğrultusunda meslek içi eğitim ve etkinliklere katılarak geliştirir, çalışma arkadaşlarının mesleki gelişimlerinde rol alır ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. |
|
|
X |
|
||
8 |
İlaç, kozmetik ürün ve tıbbi cihazla ilgili çok-disiplinli/ disiplinlerarası araştırma ve geliştirme projeleri önerir, yönetir ve sonuçlarını paylaşır. |
|
|
X |
|
||
9 |
Sosyal sorumluluk projelerinde görev alarak bilgi ve becerilerini toplum yararına kullanır. |
X |
|
|
|
||
10 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanırken kalite yönetim sistemlerinin gereğini yerine getirir. |
X |
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik
|
SAYISI
|
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Laboratuvar (Sınav haftası dahildir: 16x toplam uygulama saati) |
|||
Laboratuvar ders dışı çalışma süresi |
|||
Lab. Ara sınav |
|||
Lab. Final |
|||
Ödev |
|||
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
25 |
116 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
4,64 |
|
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |