• Türkçe
  • English

Eczacılık Fakültesi Nedir?

Hastalıkların korunması, teşhisi ve tedavisinde kullanılan her türlü ilacın geliştirilmesi, hazırlanması ve hastaya ulaştırılması; hastaların ilaç kullanımı ve ilaca bağlı sorunlar hakkında doğru şekilde bilgilendirilmesi; ilacın analizlerinin yapılması, güvenirliği, etkinliği ve maliyeti bakımından gözetimi; ilaçla ilgili standardizasyon ve kalite güvenliğinin sağlanmasına ilişkin faaliyetleri yürüten sağlık hizmetine ‘’Eczacılık’’ denir. Eczacılık Fakültesi’nden mezun eczacılık faaliyetlerini yürütmeye yetkili sağlık meslek mensubuna ise ‘’Eczacı’’ denir. Eczacılık Fakültesi, teorik ve pratik dersleri kapsayan, öğrenim süresi 5 yıllık bir lisans programıdır. Eczacılık eğitiminin temelini oluşturan uygulama dersleri, eczacılık fakültesi laboratuvarlarında gerçekleşmektedir. Ayrıca, öğrenciler eğitim süresince tamamlamak zorunda oldukları zorunlu stajları sebebiyle hastane, eczane ve ilaç fabrikalarında staj yapma imkânına da sahiptirler.

Eczacılık Fakültesi Ücretleri

Yeditepe Üniversitesi Eczacılık Bölümü ücretleri için bu sayfadan yararlanabilirsiniz.

Yeditepe Üniversitesi'nde Eczacılık Okumak

Eczacılık Fakültesi, Yeditepe Üniversitesi Eğitim Kurumları arasında özel bir yere sahip, marka değeri olan bir kurum olmasının yanı sıra son teknolojik imkânlarla öğrencilerin tam donanımlı olarak mezun olmasını amaçlayan bir fakültedir. Kaliteli akademik kadromuz, laboratuvar olanaklarımız, İngilizce olan eğitim dilimiz, tüm paydaşlar ve özellikle ilaç sektörü ile olan güçlü işbirliğimiz sayesinde öğrencilerimiz fakültemizden eczacılık alanının tüm yetkinliklerine sahip olarak mezun olmaktadır. Öğrenciler, geniş elektronik ve basılı kaynaklara sahip kütüphanesiyle dünya çapında alanıyla ilgili bilimsel çalışmaları yakından takip edebilmektedirler. Tüm bunların yanında öğrencilere fakültenin işbirliği içerisinde bulunduğu ilaç firmalarında staj yapma ve mezuniyet sonrasında bu firmalarda iş bulma imkânı sunulabilmektedir. ERASMUS+ kapsamındaki işbirlikleri, gerek yurtiçi gerekse yurtdışı yaygın staj olanakları ve kapsamlı yandal ve çift anadal olanaklarıyla fakültemiz öğrencilerine geniş ve farklı deneyimler kazanabilmeleri için fırsat sunmaktadır. Bu imkanlar doğrultusunda Yeditepe Üniversitesi, Türkiye’deki eczacılık fakülteleri sıralama listesinde üst sıralarda yer almaktadır. Hem ülkemizdeki üniversiteler arasında hem de dünyada seçkin bir yere sahip olan Yeditepe Üniversitesi, öğrenci adayları için doğru tercih yaptıklarından emin olacakları bir eğitim kurumudur.

Eczacılık Mezunu Ne İş Yapar? Nerelerde Çalışır?

Eczacılar bir ilacın güvenli ve etkili kullanımından sorumlu sağlık çalışanlarıdır. Bu çerçevede ilacın dahil olduğu bir çok alanda eczacının rolü büyüktür. Eczacılık Fakültesinden mezun olduktan sonra eczacının çalışabileceği birçok istihdam alanı bulunmaktadır. Burada kişi bireysel özelliklerine ve tercihlerine göre bir yol seçebilir.
Eczacılık denince toplumda akla öncelikle eczane eczacılığı gelmektedir ve eczacıların en önemli istihdam alanı birinci basamak sağlık hizmetinin sunulduğu serbest eczanelerdir. Mezun olan öğrenciler bulundukları il ya da ilçede mevzuata (kanun) uygun olarak ihtiyaç olan yerlerde kendi eczanelerini açabileceği gibi hizmet veren eczanelerde yardımcı eczacı veya ikinci eczacı olarak, ayrıca hastane eczanelerinde eczacı olarak çalışabilirler. Bunun dışında eczacılar, ilaç sanayiinde, kozmetik ve tıbbi cihaz firmalarında birçok farklı bölümde öncelikli olarak tercih edilmektedir. Eczacılıkta Uzmanlık Sınavı (EUS) ile ülkemizde klinik eczacılık ve fitofarmasi uzmanlık eğitiminin uygulamaya girmesi ile eczacılar için yeni bir istihdam alanı açılmıştır. Diğer taraftan ecza depolarında ve ayrıca çeşitli kamu kuruluşlarında da iş imkanları mevcuttur. Akademik kariyerlerine devam etmek isteyen mezunlar ise, kariyer hedefleri doğrultusunda tercih edecekleri yüksek lisans ve doktora programlarına katılabilir, akademisyen olarak çalışma fırsatı bulabilirler.

Misyon Vizyon

Misyon:

Eczacılık Fakültesinin misyonu toplum sağlığını korumak ve bireylerin yaşam kalitesini arttırmak amacıyla güncel ve doğru bilgiyi esas alarak, nitelikli, ulusal ve uluslararası kalite sistemlerine uygun eczacılık eğitimi vermek, evrensel bilgi birikimine katkı sağlayan üst düzey bilimsel araştırmalar yapmak ve mesleğin tüm uygulama alanlarında özellikle ilaç endüstrisinde liderlik rolü üstlenebilecek nitelikli eczacılar yetiştirmektir.

Vizyon:

  • Eczacının görev aldığı tüm sağlık hizmetlerini ileriye taşımak,
  • İlaç endüstrisinde eczacı istihdamı ile kalifiye iş gücünü arttırmak,
  • Ulusal ve uluslararası ilaç firmalarının tüm birimlerinde üst düzey görev alabilecek lider eczacılar kazandırmak,
  • Farmasötik endüstrisi ile işbirliklerini güçlendirmek,
  • Bireye özgü farmasötik bakım yaklaşımını benimsetmek,
  • Etik değerlere bağlı mezunlarıyla eczacılık mesleğinin toplum nezdindeki saygınlığını ve önemini artırmak,
  • Araştırmacı, yaratıcı, girişimci, özgüveni yüksek lider eczacılar yetiştiren daima fark yaratan ve fark edilen bir Eczacılık fakültesi olmaktır.

Bologna Süreci

Bologna süreci için bu dökümana bakabilirsiniz.

Öğrenci Değişim Programları

Avrupa Birliği`nin organize ettiği ve temel felsefesi “Hayat Boyu Öğrenme Etkinlikleri” olarak tanımlanan ERASMUS+ program kapsamında öğrenci değişim programları (Öğrenim Hareketliliği) ve yurtdışında staj imkânı (Staj Hareketliliği) bulunmaktadır. ERASMUS+ Programın amacı ise öğrencilere uluslararası eğitim olanağı sağlamak, kültürel gelişime katkı sağlamak, üniversiteler arasında akademik değişimi desteklemek ve staj gibi alanlarda işbirliğini arttırmak için projeleri geliştirmektir.
Bu kapsamda Yeditepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi akademik olarak başarılı öğrencilerimizin eğitim hayatlarının bir ya da iki dönemini yurtdışında, fakültemiz ile anlaşma yapılmış üniversitelerde tamamlamaları mümkün olabilir. Bu kapsamda fakültemiz Avrupa Birliği üyesi ülkelerde 7 farklı eczacılık fakültesi ile ERASMUS+ anlaşması yapmış olup, öğrencilerimizin bu program kapsamında 6 farklı Avrupa Birliği ülkesinde eğitimlerine devam etmelerine olanak sağlayarak hem akademik hem de kültürel gelişimlerine katkı sağlamaktadır.

Çift Anadal ve Yan Dal Programları

Çift Anadal Programı
Eczacılık Fakültesi öğrencileri, lisans eğitiminin üçüncü döneminden itibaren aşağıdaki bölümlerde çift anadal programlarına katılabilirler.

  • Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü

Çift Anadal Anlaşmaları 

Çift Anadal Anlaşmaları Tablosu

 

Yan Dal Programı
Eczacılık Fakültesi öğrencileri lisans eğitiminin en erken üçüncü ve en geç altıncı yarıyılından itibaren aşağıda verilen linkteki tabloda belirtilen bölümlerde yan dal programına katılabilirler.

Yan dal Anlaşmaları

Yan dal Anlaşmaları Tablosu

TYYÇ - TAY İlişkisi

TYYÇ-PDR Program Yeterliliklerinin İlişkilendirilmesi tablosuna buradan ulaşabilirsiniz. 

Yeterliliğe erişim için internet adresine erişebilir veya aşağıdaki QR kodunu okutabilirsiniz. Yeterlilik kodu: TR0030030309

Yeterlilik Kodu

TR0030030309

Yeterlilik Adı

Eczacılık (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum Yeditepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul
Sorumlu Kurum URL https://yeditepe.edu.tr/
Yönelim Genel
AYÇ Seviyesi 6

6  Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan) Eczane
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

Kategori Ana
Kredi Değeri 300
Programın Normal Süresi 5 Yıl
Program Profili (Amaç)

Eczacılık Fakültesinin vizyonu eczacılık sektöründe (serbest eczacı, hastane eczacısı, araştırmacı ve akademisyen) öncelikle tercih edilen bilgili ve donanımlı eczacılar yetiştirmek, farmasötik endüstri ve araştırma geliştirme birimleri ile var olan iş birliklerini güçlendirmek ve bilimsel düzeyde katkı sağlamaktır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eczacılık alanında ulusal ve uluslararası güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

 

  • Mesleği ile ilgili problemleri tanımlar, verileri toplar, doğruluğu ve güvenilirliğini değerlendirir, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir, sağlık mesleği mensupları ile paylaşır, diğer kişilere gerekli açıklamaları yapar.

 

  • Bilgiyi ve iletişim teknolojilerini kullanarak sağlık alanında görev yapanlar başta olmak üzere ilgili tüm meslek gruplarıyla ve toplumun her kesimi ile kültürel ve etik değerlere uygun olarak doğru ve etkili iletişim kurar.

 

  • Toplum sağlığını ilgilendiren konularda mesleki hukuk ve etik kuralları gözetir.

 

  • Kariyer farkındalığı yüksek, özgüvenli, ekip çalışmasına yatkın, lider ruhlu, girişimci, üretken ve mali kaynakları yönetebilen bir eczacı olarak görev yapar.

 

  • Farmasötik bakım prensibini merkeze alarak hasta odaklı yaklaşımıyla kolay ulaşılan bir sağlık danışmanı olarak görev yapar ve toplumun sürekli bilgilendirilmesinde etkin rol oynar.

 

  • Bilgilerini, çağın ve toplumun gereksinimleri doğrultusunda meslek içi eğitim ve etkinliklere katılarak geliştirir, çalışma arkadaşlarının mesleki gelişimlerinde rol alır ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser.

 

  • İlaç, kozmetik ürün ve tıbbi cihazla ilgili çok-disiplinli/ disiplinlerarası araştırma ve geliştirme projeleri önerir, yönetir ve sonuçlarını paylaşır.

 

  • Sosyal sorumluluk projelerinde görev alarak bilgi ve becerilerini toplum yararına kullanır.

 

  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanırken kalite yönetim sistemlerinin gereğini yerine getirir.

 

 

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yeditepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 42. maddesi ve 5

Kasım 2009 tarih 2019-12 sayılı senato kararının 9. maddesine istinaden sınavlar, değerlendirme

ve notlandırma yapılır.

MADDE 42 – (1) Öğrencilere, aldıkları her ders için ilgili öğretim elemanı tarafından, yarıyıl

içindeki uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar ile sınav ve akademik faaliyetler göz

önünde tutularak verilen notların sayısal değerlerinden başarı notu olarak bir harf notu verilir.

(2) Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:

Başarı Notu Katsayısı Puanı

AA 4.0 90-100

BA 3.5 80-89

BB 3.0 70-79

CB 2.5 60-69

CC 2.0 50-59

FF Başarısız (Yılsonu sınavına girip başarılı olamayan) 49-0

FA

Başarısız (Devamsızlık nedeniyle yılsonu sınavına

girmeye hak kazanamayan)

(3) Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır:

a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları

tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç

izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin

tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması

halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür.

b) L-İzinli (Leave): Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır.

c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır.

ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya

yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması

hesabına katılmaz.

d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir.

f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan

dersler için verilir.

g) T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından başka bir programdan,

transfer olup ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması

hesabına katılır. Yurtdışı değişim programlarından transfer edilen dersler not ortalaması hesabına

katılmaz.

ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik

takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir.

h) X-Proje ve Tezler İçin Devam Ediyor (In Progress): Proje, tez ve benzeri çalışmaları

sürdürmekte olan öğrencilere verilir.

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER)

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Başarma Şartları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum kredi 223, minimum AKTS 300’dür. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız serbest eczane işletebilecekleri gibi eczanelerde yardımcı eczacı ya da ikinci eczacı pozisyonlarında da çalışabilirler. Ayrıca ilaç firmalarının ruhsatlandırma, patent, medikal, farmakovijilans, klinik araştırmalar, araştırma geliştirme (Ar-Ge), analitik geliştirme (An-Ge), pazarlama, farmakoekonomi, üretim, kalite güvence ve kalite kontrol gibi çeşitli bölümlerinde veya hastane eczanelerinde görev alabilirler. Dileyen mezunlarımız, yurt içi/yurt dışı doktora programlarına katılıp üniversitelerde araştırma görevlisi kadrosundan başlayarak akademik kariyer imkanından faydalanabilirler. Öğrencilerimizin kariyer hedeflerini belirlerken yol gösterici olması amacıyla Fakültemiz bünyesinde aktif olarak kariyer haftaları ve kariyer günleri düzenlenmektedir. Bu amaçla ders programımızda sektörden çok sayıda konuk eğitmene yer verilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Tarihçe

Eczacılık Fakültesi, vakıf üniversitesi bünyesinde eğitimine başlayan ilk Eczacılık Fakültesi unvanıyla 2002 yılından beri İngilizce dilinde eğitim vermeye devam etmektedir. 

Eczacılık Fakültesi'nin kurucu Dekanı Prof. Dr. R. Ömür Akyüz’dür. 2003-2012 tarihleri arasında  Prof. Dr. Dilek Demir Erol fakültemizdeki ilk eczacı dekan olarak görev yapmıştır. 2012-2015 yıllarında bu görevi Prof. Dr. Hülya Akgün üstlenmiştir. Temmuz 2015 -Aralık 2023 arasında Prof. Dr. Meriç Köksal Akkoç, dekanlık görevini yürütmüştür. Aralık 2023 tarihinden itibaren Prof. Dr. Hülya Akgün dekanlık yapmaktadır.

2006 yılında ilk mezunlarını veren Fakültemiz, 2005-2006 eğitim-öğretim yılı itibariyle ülkemizdeki diğer Eczacılık Fakültelerinde olduğu gibi 5 yıllık eğitim programına geçmiştir.

Yeditepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, ECZAK (Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu) ve ECZAKDER (Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından değerlendirilerek 6 yıl süre ile “Tam Akreditasyon” almaya hak kazanmış ve Vakıf Üniversiteleri Eczacılık Fakülteleri içerisinde bir ilke imza atmıştır.