Stajyer öğrencilere eczane düzenini öğretmek, temel terimlere aşina olmalarını sağlamak, reçete okumayı öğretmek, ilaçların bilgisayar sistemine kaydetme ve temel ilaçları öğrenmelerini sağlamak
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Programın öğrenme çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Eczane düzenini öğretmek |
1, 2, 6, 9 |
1,2,3,7 |
A,E,F,G |
2) Temel farmakolojik terimleri öğretmek |
1, 2, 6, 9 |
1,2,3,7 |
A,E,F,G |
3) Reçete okumayı öğretmek |
1, 2, 6, 9 |
1,2,3,7 |
A,E,F,G |
4) İlaçları bilgisayar ortamında eczane stok programına girmeyi öğretmek |
1, 2, 6, 9 |
1,2,3,7 |
A,E,F,G |
5) Hasta ile etkili iletişim kullanıp hastanın problemini doğru saptayabilmeyi öğrenmek |
1, 2, 6, 9 |
1,2,3,7 |
A,E,F,G |
6) Hastaya ilaçların kullanımını hakkında bilgi vermeyi öğretmek |
1, 2, 6, 9 |
1,2,3,7 |
A,E,F,G |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
|||
Hafta |
Konular (Teorik) |
Laboratuvar |
Ön Hazırlık |
1 |
Uygulama eczanesinin ilaç yerleşim sisteminin ve çalışma düzeninin stajyer öğrencilere tanıtılması |
|
|
2 |
Staj raporu hazırlamayı öğretmek, rapor yazılırken istenen önemli noktaların vurgulanması |
||
3 |
Eczane işletimine ve müstahzarlara dair temel terimlerin öğretilmesi |
||
4 |
|
Farmakolojik gruplara göre yapılmış olan eczane raf düzeninin tanıtılması |
|
5 |
|
Reçete unsurlarının açıklanması ve reçete okumayı öğretilmesi |
|
6 |
|
Rx media pharma programının tanıtılması ve kullanımının öğretilmesi |
|
7 |
|
Eczane stok programının (İLON) kullanımının öğretilmesi |
|
8 |
|
İlaç prospektüslerinin incelenmesi, ilaçların ne için kullanıldığını ve nasıl kullanıldığını Kısa Ürün Bilgisi ve Kullanma Talimatı Kılavuzlarından öğretilmesi |
|
9 |
|
Ecza depolarından gelen ilaçlarınkontrolü ve fatura girişlerinin gösterilmesi |
|
10 |
|
İlaçlarda miyad kontrolü ve öneminin anlatılması |
|
11 |
|
Eczacının hasta bilgilendirmedeki rolünün vurgulanması |
|
12 |
|
Eczanelerin tabi olduğu yasal uygulamaların öğretilmesi (Kontrole Tabi İlaçlar) |
|
13 |
|
Eczanede majistral yapımının anlatılması ve majistral ücretlendirme programı TEB majistral kullanımın öğretilmesi |
|
14 |
|
Eczanelerde dermokozmetiklerin satışları ve öneminin anlatılması |
|
15 |
|
Tansiyon ölçümünün öğretilmesi |
|
16 |
|
Reçetelerle pratik yapılması hasta bilgilendirmeye özen gösterilerek ilaçların hazırlanması |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Tıbbı Farmakoloji (Oğuz Kayaalp), Lippincott Farmakoloji |
Diğer Kaynaklar |
Micromedex, RX Media Pharm, Eczane Stok Programları (İLON, BYTE, Eczanem..) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Staj Defteri Yazım Kılavuzu, Eczane Raf Düzeni Dökümanı, Terimler Dökümanı |
Ödevler |
Staj defterinin düzenli olarak doldurulması |
Sınavlar |
Sözlü Sınav (Reçete okuyabilme ve reçetedeki ilaçlarla ilgili hastaya yeterli bilgilendirilmeyi ölçen pratik sınav) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav (Staj Raporu, defter) |
14 |
30 |
Kısa Sınav (Staja Katılım) |
14 |
30 |
Uygulama |
||
Uygulama Sınav (Sözlü Sınav) |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Zorunlu / Seçmeli |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Eczacılık alanında ulusal ve uluslararası güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
X |
|
|
|
|
2 |
Mesleği ile ilgili problemleri tanımlar, verileri toplar, doğruluğu ve güvenilirliğini değerlendirir, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir, sağlık mesleği mensupları ile paylaşır, diğer kişilere gerekli açıklamaları yapar. |
|
X |
|
|
|
|
3 |
Bilgiyi ve iletişim teknolojilerini kullanarak sağlık alanında görev yapanlar başta olmak üzere ilgili tüm meslek gruplarıyla ve toplumun her kesimi ile kültürel ve etik değerlere uygun olarak doğru ve etkili iletişim kurar. |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Toplum sağlığını ilgilendiren konularda mesleki hukuk ve etik kuralları gözetir. |
|
X |
|
|
|
|
5 |
Kariyer farkındalığı yüksek, özgüvenli, ekip çalışmasına yatkın, lider ruhlu, girişimci, üretken ve mali kaynakları yönetebilen bir eczacı olarak görev yapar. |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Farmasötik bakım prensibini merkeze alarak hasta odaklı yaklaşımıyla kolay ulaşılan bir sağlık danışmanı olarak görev yapar ve toplumun sürekli bilgilendirilmesinde etkin rol oynar. |
|
X |
|
|
|
|
7 |
Bilgilerini, çağın ve toplumun gereksinimleri doğrultusunda meslek içi eğitim ve etkinliklere katılarak geliştirir, çalışma arkadaşlarının mesleki gelişimlerinde rol alır ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. |
|
X |
|
|
|
|
8 |
İlaç, kozmetik ürün ve tıbbi cihazla ilgili çok-disiplinli/ disiplinlerarası araştırma ve geliştirme projeleri önerir, yönetir ve sonuçlarını paylaşır. |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Sosyal sorumluluk projelerinde görev alarak bilgi ve becerilerini toplum yararına kullanır. |
|
|
X |
|
|
|
10 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanırken kalite yönetim sistemlerinin gereğini yerine getirir. |
|
X |
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
2 |
32 |
Staj Demonstrasyonu |
1 |
2 |
2 |
Raporlama (Staj Defteri Tamamlama) |
14 |
1 |
14 |
İnternette tarama |
7 |
1 |
7 |
İlgili Programı kullanabilme |
14 |
1 |
14 |
Final |
1 |
7 |
7 |
Toplam İş Yükü |
76 |
||
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
2.8 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
3 |