İmmünoloji Nedir? Doğal ve Kazanılmış Bağışıklık sistemleri, Antijen/Antikor, Hücresel ve Humoral Immünite, Aşırı Duyarlılık Reaksiyonları, Kanser Immunolojisi, Otoimmünite.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Çıktıları |
Öğretme Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
1) İmmünolojinin temel ilkelerini açıklar |
1,2 |
A |
2) Doğal ve kazanılmış immünolojiyi tanımlar |
1,2,3 |
A |
3) Antijen/antikor ilişkisini açıklar |
1,2,3 |
A |
4) Antikor yapısı ile monoklonal ilaçları ilişkilendirir |
1,2,3 |
A |
5) Aşırı duyarlılık reaksiyonlarını açıklar |
1,2,3 |
A |
6) İlaç etkileşimi ile immün sistemin durumunu ilişkilendirir |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ |
||
Hafta |
Konular |
Çalışma Materyali |
1 |
İmmünolojiye Giriş |
Önerilen kitap, ders notları |
2 |
Hematopoez |
Önerilen kitap, ders notları |
3 |
Doğal Bağışıklık |
Önerilen kitap, ders notları |
4 |
Kazanılmış Bağışıklık |
Önerilen kitap, ders notları |
5 |
Hücresel İmmünite |
Önerilen kitap, ders notları |
6 |
Humoral İmmünite |
Önerilen kitap, ders notları |
7 |
Sitokinler ve HLDA |
Önerilen kitap, ders notları |
8 |
İnfeksiyon immünolojisi |
Önerilen kitap, ders notları |
9 |
Aşırı Duyarlılık Reaksiyonları |
Önerilen kitap, ders notları |
10 |
Kanser İmmünolojisi |
Önerilen kitap, ders notları |
11 |
Otoimmünite |
Önerilen kitap, ders notları |
12 |
Monoklonal Antikor Teknolojisi ile üretilen İlaçlar |
Önerilen kitap, ders notları |
13 |
İmmunolojik Laboratuvar Testleri |
Önerilen kitap, ders notları |
14 |
İmmünoloji Tekrar Dersi |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR |
|
Kitap |
Basic Immunology. Functions and Disorders of Immune System. Abul K. Abbas Saunders 2019 |
Ek Kaynaklar |
Ders notları (slaytlar), ders videoları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
Tüm slayt ve videolar Classroom MDP240 üzerinden paylaşılır. |
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME |
||
DÖNEM İÇİ DEĞERLENDİRME |
SAYI |
YÜZDE |
Dönem ortası sınav |
1 |
100 |
Quiz |
- |
- |
Ödev |
- |
- |
Total |
|
100 |
DÖNEM SONU SINAVIN GEÇME NOTUNA KATKISI |
|
70 |
DÖNEM ORTASI SINAVIN GEÇME NOTUNA KATKISI |
|
30 |
Total |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAMA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
PO.1 |
Kemik iliği, timus gibi primer immün organlarla, lenf nodları ve dalak gibi sekonder immün organların anatomisi, yapısı ve işlevleri hakkında bilgi kazandırmak |
X |
|||||
PO.2 |
İmmün yanıtın temel özelikleri hakkında eğitim vermek |
X |
|||||
PO.3 |
İmmünoloji bilgisinin toplumla iletişimde önemini hakkında eğitim vermek |
X |
|||||
PO.4 |
İmmünolojiye uygulanamaz |
X |
|||||
PO.5 |
Aşırı duyarlılık reaksiyonları, monoklonal antikor teknolojileri, kanser immünolojisi, enfeksiyona yanıtla ile ilgili temel bilgileri sağlamak |
X |
|||||
PO.6 |
Hastalara ve meslektaşlara temel immünoloji bilgileri iletecek düzeyde temel bilgilerin öğrenilmesini sağlamak |
X |
|||||
PO.7 |
İmmün yanıt konusunda hasta ve meslektaşları eğitme konusunda bilgi vermek |
X |
|||||
PO.8 |
Hastalar için en uygun tedavilerin belirlenmesinde çok disiplinli yaklaşımın önemi konusunda eğitmek |
X |
|||||
PO.9 |
İmmün sistemle ilgili araştırma ve işbirlikleri konusunda bilgilendirmek |
X |
|||||
PO.10 |
Öğrencileri profesyonel yaşamlarında karşılaşabilecekleri immünolojik olgular konusunda bilgilendirmek |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS TANIMINA GÖRE ÖĞRENCİ İŞYÜKÜ BAZINDA AKTS HESAPLAMALARI |
|||
Etkinlikler |
Sayı |
Süre |
Total (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahil: 14 x Total ders saati) |
14 |
2 |
28 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) |
14 |
2 |
28 |
Dönem ortası sınav |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
- |
- |
- |
Final sınavı |
1 |
10 |
10 |
Total İş Yükü |
|
|
76 |
Total İş Yükü / 25 (s) |
|
|
3,04 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |