Bilimin Doğası ve Ölçüm, Mekanik, Akışkanlar Mekaniği, Elektrik ve manyetizma, Ses, Elektromanyetik Dalgalar, Mercekler ve Optik Aletler, Nükleer Uygulamalar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Programın öğrenme çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Temel birimleri ve çevrimlerini bilir. |
1,2,4,6 |
1,2,3 |
A |
Mekanik ve enerji konurumu hakkında fikir sahibidir. |
1,2,4,6 |
1,2,3 |
A |
Basınç, stres, strain kavramlarını ve Bernoulli denklemini bilir |
1,2,4,6 |
1,2,3,4 |
A |
Elektrik yükleri, davranışları ve uygulamalarını bilir |
1,2,4,6 |
1,2,3,4 |
A |
Ses ve ultrasound uygulamalarını bilir |
1,2,4,6 |
1,2,3,4 |
A |
Elektromanyetik dalgalar hakkında fikir sahibidir |
1,2,4,6 |
1,2,3, |
A |
Optik aletleri ve göz kusuru düzeltme merceklerini bilir |
1,2,4,6 |
1,2,3,4 |
A |
Tıpta teşhis ve tedavide kullanılan nükleer reaksiyonları bilir |
1,2,4,6 |
1,2,3,4 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular (Teorik) |
Ön Hazırlık |
1 |
Bilimin Doğası ve Ölçüm |
|
2 |
Bilimin Doğası ve Ölçüm |
|
3 |
Mekanik |
|
4 |
Mekanik |
|
5 |
Akışkanlar Mekaniği |
|
6 |
Elektrik ve Manyetizma |
|
7 |
Elektrik ve Manyetizma |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Ses |
|
10 |
Elektromanyetik Dalgalar |
|
11 |
Elektromanyetik Dalgalar |
|
12 |
Mercekler ve Optik Aletler |
|
13 |
Nükleer Uygulamalar |
|
14 |
Nükleer Uygulamalar |
|
15 |
Final |
|
16 |
Kaynaklar
Douglas Giancolli, Physics For Scientists and Engineers, 2009, Pearson
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Sunumların çıktıları |
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
|
Ara Sınav |
1 |
40 |
|
Final Sınavı |
1 |
60 |
|
Toplam |
|
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
60 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
2 |
40 |
|
Toplam |
|
100 |
|
DERS KATEGORİSİ |
Zorunlu / |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Türkçe ve İngilizce olarak mesleğini uygulayabilme yeteneği kazanır. |
x |
|||||
2 |
Eczacılık alanındaki güncel teorik ve pratik bilgilere ulaşabilme, yenilikleri takip edebilme ve değerlendirebilme yetisine sahip olarak bu bilginin doğruluğu ve güvenilirliğini yorumlayabilir. |
x |
|||||
3 |
Eczacılık bilimleriyle ilgili öğrendiği bilgileri pratikte uygulayabilir. Kazanmış olduğu bilgi ve becerilerle halka en yakın sağlık danışmanı olarak görev yapar ve toplumu sürekli bilgilendirir. |
x |
|||||
4 |
Eczacılık ve sağlık bilimlerini kapsayan temel konu ve prensipleriyle ilgili güncel teknolojiyi izleyebilir, uygulayabilir ve meslek içi eğitim seminerlerinde yer alabilir. |
x |
|||||
5 |
İlaçlar ve diğer kimyasal maddelerin kullanımı ve laboratuvar uygulamasıyla ilgili riskleri ve değerlendirmeyi bilir. |
x |
|||||
6 |
Kalitatif ve kantitatif ölçümleri yaparak elde ettiği bulguları yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneği edinir. |
X |
|||||
7 |
Farmasötik ürünlerin hazırlanışını, kullanımını, etkileşmelerini, istenmiyen etkiler ve risklerini bilir ve bu bilgileri gerektiği şekilde kullanır. |
x |
|||||
8 |
Farmasötik ürünlerle ilgili araştırma ve geliştirme projeleri yapar, yönetir ve sonuçlarını paylaşır. |
x |
|||||
9 |
Reçete içeriği ve farmasötik ürünlerle ilgili bilginin hastaya/kullanıcıya doğru ve anlaşılır biçimde aktarılması konusunda yetkindir. |
x |
|||||
10 |
Disiplinler arası çalışabilir. Diğer meslek grupları ile işbirliği yapabilir, meslek içi eğitim ve aktivitelere katılabilir, iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olur. |
x |
|||||
11 |
Sağlıkla ilgili sosyal sorumluluk projelerinde görev alabilir. Mesleğiyle ilgili etkinlik ve uygulamalara katılacak görev ve sürdürülebilir çevre bilincine sahiptir. |
x |
|||||
12 |
Eczane açabilir, hastane eczanelerinde, ilaç, kozmetik, medikal ve bitkisel ürünler ile ilgili alanlarda çalışabilir. Kendinin, çalışma arkadaşlarının ve öğrencilerinin mesleki gelişimlerinde rol alır. |
x |
|||||
13 |
Toplum sağlığını ilgilendiren konularda sağlık personeli olarak yasal ve mesleki hukuk ve etik kurallarını bilir ve uygular. |
x |
|||||
14 |
Doğal veya sentetik kaynaklardan ilaç tasarımı, geliştirilmesi, hazırlanışı, analizi ve vücuttaki metabolizmasıyla ilgili süreçleri bilir ve yönetir. |
x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
101 |
||
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
4.04 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
4 |